laupäev, 18. märts 2017

Ahvenamaa

2006

Eelolevaks suveks kutsuti Ahvenamaale reisile. Hetkel on õhus hoopis teised reisiplaanid, aga kui need ei täitu, siis ehk lähengi. Igatahes on sobiv aeg eelmist reisi meenutada.

Ahvenamaal käisin 2006. aasta augustis. Eestis olid sel ajal vihmased ja jahedad ilmad, aga Ahvenamaal, meist tegelikult mitte eriti kaugel, oli mõnus ja soe. Tegemist oli bussireisiga.

1. päev
Tallinn-Helsingi-Korppoo-Kökar
Esimesel päeval me ainult sõitsime. Ümbrust nautisime bussiaknast ja laevapardalt. Ainus vaatamisväärsus oli Kökari kirik. Aga kui ümberringi on ilus loodus, piisab sellestki.

Õhtul aga jalutasime niisama ööbimiskoha lähedal, nautisime ilusat ilma ja päikeseloojangut.

2. päev
Mariehamn
Mariehamn (Maarianhamina) on Ahvenamaa pealinn. Elanikke on seal 11 000 ja veidi peale. Linnas on mitmeid vaatamisväärsusi, meie külastasime 4-mastilist purjelaeva Pommern ning meresõidumuuseumi. Muuseumitest pilte kahjuks ei ole, lisan mõned fotod linnast.

Eckerö
Päeva teise poole veetsime Eckerö saarel. Pikema peatuse tegime Ahvenamaa jahi- ja kalandusmuuseumis.

Turiste viiakse ka posti- ja tollihoonesse, aga sel päeval, kui meie seal käisime, oli see kinni ja me pidime seda ainult väljast imetlema,

Ööbisime Eckerö saarel. Õhtu oli tavapärane: ilus ilm, päikeseloojang, kivid, vaikus.

3. päev
Geta
Päev algas jalutuskäiguga Geta mäel (99 m).

Seal oli ka vaatetorn, millest avanes alljärgnev vaade.

Järgmine peatus oli teotalus. Julgemad said maitsta ka, mina piirdusin vaatamisega.

Teotalu asub Kastelholmi kindluse lähedal.

Järgmisena läksime Jan Karlsgardeni vabaõhumuuseumi. See oli ainus kord, kui saime ka vihma.

Enne laevale siirdumist jõudsime teha veel kiire peatuse Bomarsundi kindlusevaremete juures.

Praam viis meid ööbima Kumlinge saarele. Tavapärane õhtu.

4. päev
Kumlinge-Turu-Helsingi-Tallinn
Päev kulus sõitmisele, tegime vaid väikesi peatusi. Külastasime Turu toomkirikut ja Raseborgi kindlusevaremeid.

* 2006. aastal maksis selline reis 2790 krooni ehk peaaegu 180 eurot (meie maksime tegelikult veel vähem). 2017. aastal pakutakse sama reisi umbes 270 euro eest, mõni firma kallimaltki (ööbimine hotellides).